02 september 2021

När smaklökarna spelar fulspelet?

Har precis tryckt i mig en böcklingpastejs macka. Denna i vanliga fall så underbart goda macka förvandlas smakmässigt till en oansenlig skokartong? Fortfarande har jag noll smak noll lukt, ingenting av dom där viktiga funktionerna fungerar som dom skall. Ändå så har frugan köpt med ett gäng delikata smörkrämsbakade vaniljbullar av den bästa sorten i från Bullvivan, som är ett favoritkondis i närheten utav oss. Såklart bara för att förgylla den här bemärkelsedagen.

Men snart är det dags för finfikat då får jag vara så vänlig att kravla mig ur sänghalmen till fikabordet och hålla god min. Vad gör man inte för den goda sakens skull? Även fast dom där med öga sätt mått delikata smörkrämsbakade vaniljbullarna bara kommer att smaka som en oansenlig skokartong.



Ligger där jag ligger?

Här i min sänghalm breddar jag min syn på min egna odödlighet? Konstaterar krasst att jag knappast har någon. Alla skall vi den vägen vandra, fast jag ligger däckad i min sjuka linda så kommer jag säkert överleva även morgondagens vedermödor? Mitt tillstånd kommer säkert bestå en bit in i nästa vecka. Men allt det där beror på det kommande provsvarets utgång?

I vilket fall så ligger jag där jag ligger. Fast förankrad i mitt tillstånd. Fortfarande flödar gratulationerna vilt in på min originalsida vilket jag är sjukt tacksam för. Efter min långa tid på det här mediet har jag fått otroligt många vänner. Men vänner kommer vänner går medans dom trogna vännerna består. En sanning så god som nog.



Häri kan jag vara utvecklande?

Jag har fullt sjå att besvara alla gratulanterna på min ordinarie fb sida, på den sidan som jag knappast använder längre. Det är bara ibland som jag får för mig att skriva någonting. Annars använder jag mig av den här sidan Tomas Rolfhzon Ekmans Ginger club: I kolan på en urbaniserad dagdrömmare som min första sida. Häri kan jag vara hur utvecklande som helst, eller hur lite som möjligt?

Hur som helst föredrag att vara här än på min ordinarie fb sida. Som sagt nu är man mitt inne i fas 2 på min provrörs problematik? Det första konstaterades ett materialfel fast jag var registrerad. Nu är det blott historik nu väntar jag med spänning vad mitt nytagna covidprov skall visa? I dagsläget gäller ett 50/50 läge tills annat anges?



Om minimala planers samverkan?

Mina planer för idag är ganska minimala? I stort sätt följer jag dom föregåendes dagars planer, nämligen att vila mig frisk. Kanske inte är så himla lätt som man tror? I mitt fall så har jag inget val därför att jag inte klarar av att vara uppe mer än tag åt gången. Trots det här virrvarret med mitt provsvar, så hoppas jag att mitt nya blir bekräftat inom ett dygn?

Hade jag Symptomerna när jag tog det i måndags så lär det vara kvar även i dagens prov? Hur som helst kan jag varken jobba eller vara social aktiv förrns jag vet mera? I dagsläget kan jag endast bara gilla läget hur jävligt det än kan vara? Även på min födelsedag kan sådana här saker inträffa, man kan aldrig vara förberedd mot någonting.



På vägen mot bäst föredatumet?

Då har även jag blivit 1 år äldre idag med uppvaktning på sängkanten. Som sagt även dom ojämna åren skall firas av. Mitt provsvar är fortfarande på villovägar vilket är sjukt mysko, så därför skall frugan åka iväg till vårdcentralen för att hämta ett nytt prov. För att även se om det prov jag tog i måndags är registrad? Nu mera skall man hämta sitt covidprovs kit vid sin vårdcentral.

Apropå födelsedagar så har man snart passerat bäst föredatumet. Det är som det är med den saken man blir ju knappast yngre? Vilket kanske är skönt på ett sätt? Som sagt i dag firar vi av en man vars tillstånd inte riktigt är bekräftad? Okej, ja må han leva uti bla bla bla.



01 september 2021

När fåglarna får välja vägen hem?

Hahaha visst fan har jag läget under kontroll? Eller hur! Tjenare! I annat fall så hade jag sagt det. Börjar tro att dom har sjabblat bort mitt provsvar? Det har nu gått knappt 3 dagar. Kanske är det en högre smittspridning i landet för närvarande? Som gör att mitt provsvar dröjer? Tydligen läggs det in mera covid patienter nu än förr som inte är vaccinerade. Personligen så har jag tagit mina två doser och väntar på min tredje injektion.

När den nu kommer, det vette fåglarna? Så långt allt väl. Vet om folk i min omgivning som har fått covid trots 2 doser? Tydligen så vet man inte ett smack om konsekvenserna? Tro tro bla bla blir transparanta spekulationer? Som en dimmig dag i Borneos sista regnskog.


Ett ständigt fyllande varje år?

Som sagt mycket tasslande och tisslanden inför morgondagens kalas. En familjemedlem fyller år i morgon, i och för sig inga jämna sådana men väldigt ojämna. Mycket hysch hysch i kulisserna med presentpappers aktiviteter och så vidare. Personligen tycker jag att det är mycket roligare att åka till andra som fyller än att anordna nått själv.

Men vissa gånger får man ge sig för regeringen min fru, hon har minsann många ord att orda om i den frågan. Personligen önskar jag att jag själv hade varit mera delaktig, men nu är det som det är och blir som det blir. Det får bli mer action nästa gång nån fyller år, som det är nu kan jag på min höjd gå ett ärevarv runt mitt minimala köksbord. Om nu någon tar sig tid att skjuta ut den?



Handplockade funderingar etthundratre: Konsten att gräva guld i USA.

L ugnet har åter lagts sig på min hemmaplan efter den gångna tidens stora fotbollscup med gråt skratt och glädje huller om buller och en och...