09 januari 2022

Det enda som verkligheten levererar är ettor och nollor?

Undrar om den här julen 2021 blev normal ändå? Efter mina ritningar och beräkningar blev den hur onormal som helst inte ens tomten blev normal? Han kanske inte ens är far till alla barnen hur skulle han hinna med det? Frågan tomten ställer sig blir således om hans trogna renar förblir renar https://svenskahogtider.com/2008/12/15/vad-heter-jultomtens-renar/ eller förvandlas till robotar eller 3D monster? Om mina paket endast blir digitala ettor och nollor? Att min personliga roll som stand in tomte här och med upplöses eller blir till en patetiskt nostalgi faktor i antikrundan? 

Eller som en anonym brustablett i nåns vattenglas? Många frågor än mindre svar? Det enda som vi vet idag med största sannolikhet är att näthandeln ökar dramatiskt den mänskliga närvaron i handeln minskar att magin, succesivt försvinner allt efter som. Till och med vädret är sig inte längre likt den lever sitt egna liv på gott och ont. På nåt sätt känns det som om det som har varit har varit? Dom gamla traditionerna börjar så smått på att försvinna att upplösas. Medans dom nya traditionerna med nya generationer med dom nya kulturerna växer sig allt starkare på nåns bekostnad.



Hela tiden klassiskt gott som man har skapat?

Denna söndag hittills har innehållit städning tvättning även gått ut med jycken Dino 2 gånger a 1 timme åt gången, i ett väder mittemellan begynnande blask och eventuellt mera snö? Temperaturen är hela tiden runt 0 grader, så det kan bli hur som helst? Vi hade bestämt oss för att inte äta någon lunch idag, men frugan gjorde sig till och gjorde iordning en klassisk bondomelett med färsk chili bland annat. 

Smaken kan benämnas för klassiskt gott, en smak som man har haft med sig i över 50 år således en smak som sitter fastgjutet i smaklöks centrat. Till kvällen slår vi till med en het kycklinggryta https://www.koket.se/kramig-het-kycklinggryta som inte även den går av för hackor. Utanför oss har vi två relativt höga kullar som har fått namnet tutta bergen, där var det i förmiddags full aktivitet med pulkaåkning med även skidor sen har vi en konstfrusen isbana bredvid där det också var full rulle bland både barn och vuxna.

Hela tiden full aktivitet?


08 januari 2022

Lyxlördag med räk innehåll?

Just nu håller vi på att städa bort julen vilket inte är så enkelt som det låter? Eftersom jag får agera packåsna https://asneforeningen.org/fakta/ ibland mot min vilja så får jag dra det stora tunga lasset med att frakta bort frugans attiraljer. 

På tvn rullar shl hockeyn med ett blandat resultat så här långt men mycket återstår. Just nu har vi timeout och dricker vin för det är vi värda som reklamen säger, om en stund skall vi fixa till egengjorda räkmackor och dricka mera vin till. Således en lördag med lyxbetoning.



07 januari 2022

Har gått via öken tillstånd till ett lugnt paradis?

Har faktiskt tagit ledig denna här fredagen som är en klämdag, äntligen är alla helger över för den här gången på måndag börjar jag att jobba på tisdag börjar tonårsdottern åter skolan efter ett långt jullov. Frugan börjar jobba hemifrån på måndag ett par månader framåt. Ett lättare snöoväder har dragit in över min region, men än så länge är det inga större snömängder att prata om och tempen ligger nånstans runt minus 8 i snitt. 

Som jag har pratat om förut så har den här julen i princip varit kliniskt fritt från folk, sedan har jag själv legat i influensa större delen utav helgerna. Faktiskt så har den här julen varit skön på många sätt och vis, den har varit lugn och harmoniskt och faktiskt helt utan stress vilket är ett plus i kanten. Dom flesta julklapparna har gått via näthandeln, ett perfekt alternativ för oss som inte vill ut och trängas i den smått hysteriska julkommersen. Även så himla skönt att slippa alla dessa mellandagsreor https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sant-eller-falskt-om-mellandagsrean, som i vanliga fall är ett måste för mina kära kvinnliga familjemedlemmar.

I den smått hysteriska verkligheten?


06 januari 2022

På något sätt har vi gemensamma nämnare bland anhängare?

Bearbetar min snart besannande dröm endast en tidsfråga ifrån? Om att ta mig fram i samlivet utan att göra sig av med för mycket onödig energi allt det där handlar i stora drag om ett samverkande samklang med nuet om att planera sin rutt. Fylla sitt innehåll dränka sina laster utan att på något sätt rubba sin orginalplan. Kan tyckas skit tråkigt kan så vara men utan strukturer och gemensamma nämnare så faller grundvalarna sönder och samman. Det som inte dödas det härdar ett av mina många ordstäv som jag brukar plocka fram ett ordstäv till varje enskild situation. Ett är sålt grisen men tappat pengarna det man förlorar på karusellen tar man igen på gungorna sa alltid den sällan så optimistiska cirkusdirektören. 

Bara clownerna kan rädda våra ansikten? Nu får man inte längre ha cirkusdjur sägs det har tillkommit nån jobbig paragraf som bekräftar bortfallet. Med dessa djur så dör halva cirkus kulturen ut djuren har och kommer alltid att vara en viktig del i cirkus traditionen. Men så inte längre vilket många anhängare med mig beklagar. Vet inte när jag var på cirkus senast känns som sjukt längesedan men troligtvis nån gång på 70-talet.Ibland har vi värsta cirkusen https://delphipages.live/sv/underhallning-och-popkultur/teater/circus-theatrical-entertainment inom familjen där både missförstådda clowner viktigpettrar och såklart förståsigpåarna slash bessewisserna samsas. Sist men inte minst ett ihärdigt gäng paragrafryttare som sitter där nonchalanta på sina höga hästar, och elakt blickar ned på stackarna läs mig som sitter där på sina svajande piedestaler. Jag behöver inte alls betala för min privata cirkus det liksom ingår kostnadsfritt i min verklighet.

Clown anhängare?


I morgon blir det en helt vanlig dag i positiv anda?

Vaknar upp till den här trettondagen https://www.helgdagar.nu/jul/trettondagen med ett försiktigt leende på läpparna för egen del, känner att jag blir allt starkare för varje dag som går. Mitt andra provsvar på 1 vecka var även det negativt vilket känns stabilt. Vi inväntar även tonårsdotterns provsvar som kommer brevledes eventuellt i morgon då det är en helt vanlig dag. På ett sätt är det skönt att alla helgerna börjar bli avklarade, i vår familj har vi inte träffat en själ vi min hustru beklagar men personligen har dom här helgerna varit dom bästa på många herrans år lugnt och skönt

Våran lunch idag blir gårdagens marinerade jätteräkor frästa i vitlökar och dill och tunna färska spagetti igår hade vi glasnudlar. Sedan gör vi varsin räkmacka som fika framåt eftermiddag för att senare i afton göra högrevsburgare med skivad potatis i airfryern. Ungefär så ser vår matupplägg ut under dagen. I morse var det över 6 grader kallt när jag var ute med jycken Dino men numera är den tempen runt 4,5 grader kallt och en sol som gör sitt yttersta för att skina upp den här dagen.



05 januari 2022

Hur som helst vill man göra ingenting alls idag?

Dagen som är ångar på man äter sin dagliga banan, känner mig snart som en vrålapa med krusat hår på bröstet ett animaliskt gränssnitt? Man rullar tummarna i brist på annat, man bara är så infernalisk rastlös i all min kroppsliga återhämtning https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/stress-och-aterhamtning/, som om hälften vore nog? Man söker någonting gud vet vad? Man kanske inte vill göra något idag tja eller så vill man det huggit som stucket? Låter som om krona eller klave får avgöra den här dagens utmaningar måhända en arbetstopp utöver det vanliga? Idag är en sådan dag en av många andra liknande dagar, då man inte ens vill engagera sig i saker och ting? 

Åtminstone inte i dom som för tillfälligt inte är så himla viktiga! Dom kan bli det men det är en helt annan historia? Idag är en sådan där filharmonisk dag där ingenting alls betyder nåt, låt oss säga en skön skrotardag för både kropp och själ. Hur som helst så får det bli en sådan dag idag, en rackarns glädjefull och lättjansfylld dag med andra ord. Visst fan råder det en viss tvekan om livets mening? Det kanske trots allt bara är angenäma problem? Hur svårt kan det vara att bara fånga dagen i dess sköte och låta den bero?

Hur som helst våra håriga släktingar


Handplockade funderingar etthundratre: Konsten att gräva guld i USA.

L ugnet har åter lagts sig på min hemmaplan efter den gångna tidens stora fotbollscup med gråt skratt och glädje huller om buller och en och...